tisdag 7 augusti 2012

Lek på bryggan

Hej alla busar!

Visar lite fler bilder från helgen. Denna gång när vi busar på vår brygga på Ön:)

Husse snickrade med ny badbrygga till båten och matte satt och småskrattade åt oss. Charlie har inte lärt sig ännu hur smal vår lilla spångbrygga är, så han ramlade i ett par gånger hihi:) Men jag var snäll och guidade in honom till land varje gång. Även fast han puttade i mig ett par gånger också;)

På kvällen fick vi besök av andfamiljen. Charlie gjorde som jag sa och lät dem vara. Jag gick ner och hälsade artigt. Dom brukar få äta myggor vid strandkanten när mörkret faller. I lördags kom de lite tidigare än vanligt.

Sen lärde jag Charlie att bastun är jätteskön att ligga i. Efter ett tag går man ner och badar med människorna och börjar om igen. Så nu är Charlie en bastuhund också. Det visade han efter vår sena månskenspromenad genom att springa in i bastun igen och lägga sig på översta hyllan och mysa i eftervärmen:)

Just, jag skällde som sjutton på något konstigt jag hittade vid bastun. Matte sa att det är Fru gammelpadda som går ner och badar när skymningen kommer. Den fick jag inte röra sa matte. Men den var rolig att titta på när den studsade:)


/Tassilitass från Russlan

























3 kommentarer:

  1. Å va underbart det verkar vara... Bus i underbar miljö

    Tasstass

    SvaraRadera