tisdag 1 november 2011

Jag kan bli arg!

Matte har för första gången sett att jag kan bli arg!
Jag är ju världens snällaste och busigaste lilla russla. Men idag i hundgården var det en labradorvalp på 4-månader som trodde han kunde brotta ner mig:(

Jag vill gärna leka och brottas men på lika vilkor. Han var alldeles för stor och bufflig. Jag vart jättearg! Så matte puttade bort valpen och så gick vi därifrån.


/Tassilitass från Russlan

I parken.


Idag har vi busat bland vackra höstlöv:) Och tränat köttbullesök i stora lövhögar!

2 kommentarer:

  1. Bra att du sa ifrån Russlan - det måste man få göra när det blir för mycket

    Jag sa ifrån till syrran igår - mitt under middagen kommer hon och lyfter upp min skål, och slår mig på hakan med den.
    Det gillade jag inte och talade om det på ett bra sätt tycker matte

    Markera/ säga ifrån får jag göra - men inga tänder.
    Och det tänker jag inte göra heller - tänk om jag skulle skada dom, tänderna alltså ;) skulle ju bli svårt att gnaga ben då ;)

    Tass tass på dig

    SvaraRadera
  2. Hihi verkar som om syrran tänkte hjälpa dig att få i dig maten helt enkelt;)
    Ja det är inte lätt det där att veta hur mycket man får säga ifrån. Jag menar vi är ju hundar och gör ju som vi vill, eller?
    Jag låter alla röra min mat och ben och så.... Men en gång när jag var i skogen med matte hittade jag ett ben från nåt gott djur. Och när matte skulle ta det ifrån mig så kunde jag bara inte låta bli att låta som en fraggel:) Men matte vart inte rädd utan lirkade ur benet ur munnen ändå...snopet.

    Det är tur att matte din håller ordning på dig och syrran och kan medla lite;) Hon blir nog snart lika stor och förståndig som du ska du se:)

    Tassilitass på dig Rufus:)

    SvaraRadera