lördag 4 februari 2012

Min nya overall:)!


Wihoooo:) TACK!
Catherine från Gustaf & Evita var här igår med världens bästa overall!

Den är perfekt att busa i ute nu när det är mycket snö och kallt. Och tänk så bra när det blir djupsnö säger matte. Då slipper man hålla på i en halvtimma att försöka smälta alla isklumpar i pälsen. Då är det bara tassarna som behöver tinas upp;)

Vi har varit uppe i parken och busat länge nu på dagen och testat overallen! Jag hittade en jättesöt tollarevalp som heter Charlie. Jag lät som ett monster när jag busade med honom eftersom han bara var 14 v. och jag ville visa vem som bestämmer. Men jag var ju snäll ändå. Jag bara låter;)

Den andra lilla Charlie Watts, ni vet min brysslingkompis på 10 veckor, han var här igår igen! Åhhh vad han är rolig att busa med. Tack urmatte för besöket:)

Vi bjuder på många härliga bilder från allt bus i parken idag! Det var strålande sol och massa snö. Inte helt enkelt då att fotografera en knallröd overall men bra övning säger matte. Hoppas ni tycker jag är söt i min nya overall? Och, hoppas hussar och mattar och vovvar vi träffade idag hittar hit till min blogg!

Under sista bilden står det "Läs mer"...
Ibland visas nämligen bara några bilder...
Klicka på det annars visas inte alla 16 st bilder!
Klicka sen på en bild för att se alla större!

/Tassilitass från Russlan











 






10 kommentarer:

  1. Oj vad mysigt det ser ut! Själv är vi på Hunduddens Träningscenter. Husse å matte säger att idag när de har brasan tänd påminns de om gamla Skänken och Djurgårdsbrunns värdshus.

    Nospussar från Ma Teddy med flock :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhhhhh vill också sitta framför brasan och värma tassar och tår! Hoppas ni får en underbar dag:)

      Tassilitass mamma och flocken!

      Radera
  2. Du är minst lika fin som jag är i den härliga overallen från Gustaf och Evita. Här var det 15 minus i förmiddags och ungefär lika kallt nu så gissa om jag är glad för min lilla röda. Den kom verkligen i rätt tid. Trist bara att vi inte har någon snö ännu. Matte säger att det kan vara bra för då fryser fästningarna ihjäl. Är det snö värmer dom sig under den. Få se i sommar om hon har rätt.
    Tasselitas på dig lillsyrran
    Doris Day

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad det låter kaaaaaallt:)Dom där fästingarna borde verkligen gå i graven nu. Hoppas!
      När ska ni få snö då? Det är JÄTTEKUL att gnugga runt i:)

      Ja nu ser jag lika fin ut som du syrran:) Himla skön är den också!

      Hoppas du får en fortsatt bra helg Doris Day!

      Radera
  3. Undra just om jag ska be matte kolla om det ute finns en overall till mig med! En som tål - 25
    Det är så kallt vi har nu :(
    Det blir inte några lång promenader och heller inget bus utomhus

    Du var snyggast av alla vovvar på bilden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar brorsan:)

      Hu så kallt. Ännu kallare hos dig än hos Doris Day alltså.
      Om du gnager hål på en dunkudde och hoppar i kanske du kan hålla värmen ute!
      Fast du behöver nog ett par skor också så tassarna inte fryser fast;)

      Radera
  4. Senaste dagarna har gjort mig till expert på att hoppa på 3 ben.
    Matte brukar smörja mina tassar när det är så här kallt, men då jag brukar slicka bort det direkt så blir jag blöt om dom, vilket inte blir så bra!
    Om man inte vill ha is skor alltså :)

    SvaraRadera
  5. Vad smörjer hon med då din matte?:)

    SvaraRadera
  6. Men o, en sådan bedårande outfit!

    SvaraRadera