torsdag 2 februari 2012

Min fina hundbädd

Go kväll!

Matte hjälper mig att snabbt meddela det viktigaste idag. Hon vet att hon lovat söta bilder på mig från mitt första år. Men dammsugning kom emellan säger hon. Och att det få bli till helgen;)

I alla fall så fick jag en jättefin och dyr hundbädd av min mormor & morfar i julklapp! Matte passade på att se till att en likadan skulle finnas hemma. Men jag har inte velat ligga i min fina hundbädd en endaste gång. Jag har släpar runt på den som en leksak istället. Både hemma och hos mormor & morfar.
MEN. Så dök den där lilla valpen Charlie upp på min födelsedag. Han skuttade glatt ner i hundbädden och då gjorde jag detsamma. Så igår provade jag att ligga i den några minuter själv:) Och idag kom det stora kors i taket när jag glatt låg i den och käkade ben. Hurra säger matte:)


Idag har jag busat med en ny kompis i parken. Herman, 7 månader gammal russell! Supersnäll och busig. Jag hoppas vi träffas fler gånger. Han har precis flyttat till Stockholm förstår ni:)

Ja....vad har mer hänt... Jo, matte håller på att bli vansinnig på mig... Sen den där lilla Charlie var här har alla mina valpbusfasoner återuppstått;)

Dagens skörd:
Ett söndertuggat skohorn
2 par strumpor
Sprungit iväg med minst 3 par skor och ett par stövlar.....
Och så har jag börjat attackera mattes hälsenor igen! Jättekul!


Ha en trevlig kväll allihopa!


Här var det ju mysigt att ligga...
Och så tar matte fram den där kameran igen!

Herman och jag busade idag:)

6 kommentarer:

  1. Men oj så många som vill läsa om dina bus. 5 005 – jättebra Russlan! Charlie kommer gärna och lär dig fler hyss som du kanske glömt. Livet är ju hur kul som helst!
    Kram
    urmatte/Edna

    SvaraRadera
  2. Jaaaaaaa:)
    Charlie och bästa utmatte, ni är välkomna när som helst !
    Det var sååå kul när ni var här:)
    Och matte vill gärna pussa lilla magen säger hon.
    Charlies alltså;)

    Tassilitass och tack för att du tittar in till min blogg så ofta!

    SvaraRadera
  3. Har du kommit i trotsåldern? Den där Herman verkar kul.. Måste oxå säga att din nya korg verkar toppen.
    Tasselitass
    Doris Day

    SvaraRadera
  4. Visst ser den mjuk och fin ut:)?
    Ja matte säger här att det kan klassas som trotsålder del 2!

    Nu ska vi ut och busa i snön:) Tass fina syster!

    SvaraRadera
  5. Kom på mig själv med att sitta och le när jag läste din blogg. Läste högt för stora dottern och vi skrattade glatt. Har sjäv en Wilma som är vuxen nu men som forfarande har en hel del valp i sig. Pust....men när hon sedan kommer rusande och hoppar upp i knät och lägger sig till rätta så är hon alltid förlåten:-)
    Himla mysig blogg du har.
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jeanette:)
      Matte säger att du har en jättefin blogg du med! Hon älskar ju inredning.

      Ja, jag försöker busa och skoja med matte så mycket det bara går. Jag vet att jag blir förlåten här också;)

      Tassilitass och matte säger kram:)

      Radera