tisdag 30 augusti 2011

Idag fyller jag 7 månader!

Hej alla busar!

Idag fyller jag 7 månader wihoo:) Det blir dubbelt firande eftersom matte fyller år också. Hon fyller.. eh..27 år säger hon;) Vi hoppas husse kommer hem lagom till middagen så vi kan grilla och ha en mysig kväll på stranden om vädret tillåter.

Matte tittade på lite bilder igår kväll och inser att jag verkligen har vuxit väldigt mycket, fast jag är lika söt fortfarande:) Vi var hos veterinären i fredags och då vägde jag hela 5.9 kg! Veterinären älskade mig den här gången också och sa att jag var riktigt välmusklad och fin.
Matte som aldrig haft en tjejvovve förut blev lite orolig när jag hade sprungit omkring och småkissat i ett par dagar inne  i stan, så hon ville kolla upp att det inte var urinvägsinfektion. Men det är nog mina hormoner som börjar spöka lite och mitt första löp kanske kommer snart? I alla fall så visade urinprovet att jag hade en pytteliten infektion så matte fick köpa sådana där tranbärstabletter som jag ska äta i 10 dgr. Men dom smakar lever! Mums:) Jag är glad och pigg och veterinären sa till matte att det inte är nån fara med lilla mig.

Visar några bilder längre ned, från när jag var pytteliten, så ni kan se hur mycket jag vuxit. Videofilmen i min mormors famn är tagen bara några timmar efter att jag kom hem till min nya flock:)

/Tassilitass från Russlan

7 månader och på gräshoppejakt.

Visst är jag den sötaste russell ni sett?:)

Njuter av kvällssolen i sen augusti månad...

7 mån och "fjong-örat" hänger med;)

 
Gosar med min morfar andra dagen hemma:)

Sov som en stock ...

Söt var jag också;)
Som en liten ballerina i min urmattes famn när hon besökte mig:)
Gnaga på tofflor lärde jag mig snabbt...och kan fortfarande!

1 kommentar:

  1. Å vilken tur du har som får träffa urmatten
    Jag skulle oxå vilja bo där du bor... Verkar så mysigt

    SvaraRadera