tisdag 16 augusti 2011

Näbbmusjakt & nya rutiner

Hej alla busfrön:)

Hoppas ni mår bra! Kul att ni tittar in till min blogg:)
Det märks att det blir mörkare på kvällarna nu men jag och matte har det så mysigt i vår lilla sjöstuga.

Förra veckan fick jag gå mycket i lina....för jag rymde så himla mycket sa matte:( Men den här veckan hittills har jag varit lös nere vid vår strand och ute på udden. Jag har skött mig ganska bra eftersom det verkar tomt på människor här ute på Ön nu.

Jag har varit på näbbmusjakt i helgen.
Men den gömde sig sen under sjöboden...Jag ville inte äta den! Jag ville ju bara busa lite. Men den förstod inte det....

Och idag åt jag en vinbärsnäcka. Med snigel i. Det vart som cement runt munnen när det torkade till, så matte beordrade in mig i duschen hihi:) Men sen busade vi jättelänge med ett äppelkart. Dom finns det gott om nu på backen.

I alla fall så känns det bra med nya rutiner när matte jobbar. Vi går roliga promenader med bus och därimellan kan jag sova på hennes fötter. När matte slutat sin dag blir det fria aktiviteter. Nu ska jag gå och jaga en gräshoppa tror jag!

/Tassilitass från Russlan!

Här myser vi i sjöstugan när det regnade förra veckan!

Har hört att taktiken är "träng in den i ett hörn".

Äsch! Han fintade bort mig genom att springa under magen:(

-Kom igen då, sa jag...

Här springer jag jääääättefort:)

Hörde jag en gräshoppa?

Mums, sura äppelkart!
Nu hörde jag nåt igen....

Äh, jag busar vidare med äpplet!

4 kommentarer:

  1. Du har detju toppen, lillasyster Tycker bilden med mamma Mu var bäst Kan berätta att jag varit med matte på torget och handlat idag. Betyder att jag sköter mig ganska bra under koppelpromenaderna
    Tasstass
    Doris

    SvaraRadera
  2. Hej syster!:)

    Hoppas det finns godsaker på torget som din matte kan köpa till dig!
    Vad gör du för bus när du INTE sköter dig på koppelpromenaderna hihi;)?

    Ja Mamma Mu är så fin där i hagen...men går jag för nära utan koppel vill jag gärna springa fram;) Den bilden som du hittade på mattes facebook får åka med i nästa inlägg, för promenaden var ju efter jag skrivit om mitt bus med äpplet:)

    Tassilitass Doris!

    SvaraRadera
  3. Vilken taskig näbbmus som inte vill leka
    Jag skulle göra allt för att få leka med busiga dig

    Tasstass

    SvaraRadera
  4. Och jag vill busa med dig!!!!!!!!

    SvaraRadera