lördag 6 augusti 2011

Vad jag gillar på min semester!

Hej allihopa!

Jag tänkte berätta vad jag gör på min semester!
Det har ju varit väldigt varmt hela dagarna sista tiden, så jag går ner och badar och dricker vatten ganska ofta.
Matte och husse har byggt ganska mycket under veckan nere vid stranden, så där har jag haft fullt sjå med att hålla koll. Men nu har husse åkt till Gotland. Så det är jag, matte och farfar på ägorna.

  • Jaga myror, skalbaggar och gräshoppor.
  • Vila i högt, svalt gräs när det är för varmt.
  • Leka med diskborsten jag snodde av farfar!
  • Stirra på kossorna och fåren när vi går förbi bondgården.
  • Jaga sopborstar och spadar- dom ska skällas ut.
  • Ligga på golvet i bastun när dom andra är där inne. Jag vill vara med och där är det inte så varmt.
  • Jaga bort sädesärlorna från bryggan.
  • Sitta och glo på på avloppsröret när matte diskar i uteköket. Ibland kommer det ut nåt gott med vattnet
  • Göra "tokrusningar" på kvällen när det blivit svalt. Jag morrar och låter gärna lite då också;)
  • Gå promenader på Ön och udden.
  • Rymma till grannen och friluftsbadet och se om nån vill klia mig på magen!
Sistnämnda är inte så populärt hos matte....Vi bor ju där lilla grusvägen tar slut och där finns även Ön:s badplats. Numera kallas det friluftsbad, eftersom kommunen inte fyller på sand eller lägger ut bryggor längre.
Är det fint väder kanske det hittar hit en människa eller två. Ligger då vinden på mot vår strand så sätter jag nosen i vädret, lägger öronen bakåt och så rymmer jag. Hopp över mattes lavendelhäck, galopp över grannens tomt och sen ner på badplatsen... Här om dagen var det en stackars dam som precis lagt sig ned med en bra bok när jag skuttade över henne och sandade ner hennes bok, filt, kläder och väska....hu då skämdes matte. Jag är ju så glad i människor så förstår inte varför de inte kan vara glada i mig, även om jag är blöt och sandig?

Jaja:) Nu ska vi hitta på nåt kul säger matte. Kanske hitta en ny gurka i farfars grönsaksland?:)

/Tassilitass från Russlan

Skalbaggejakt

Myser med husse...

...sååå skönt:)

Sån oreda när dom bygger grejer.

Siesta i det svala gräset.

Kvällmys på sjöstugans veranda. Jag fick ta mattes plats en liten stund:)

Farfar odlar mycket gurkor, Jag fick leka med en som var konstig i formen;)

Matte ringde brankåren igår då en rotbrand fanns ute på udden. Wihooo ALLA brandmän kliade mig på magen och sa att jag var det sötaste de sett!:)

3 kommentarer:

  1. Vilken jätteduktig liten bus-Russla du är! Såväl mårrmårr, mårrmoster som urmatte är så glada över att du tar hand allt därhemma.
    Kramkram
    från oss alla

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt sommarlov!
    Kram från ma Teddy

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni också har ett bra sommarlov!
    Känns skönt att det regnar idag. Då ligger jag vid mattes fötter på ett fårskinn och vilar upp mig lite grann....då behöver jag inte ha koll på allt ute.

    Tassilitass på er mårrmårr, mårrmoster, urmatte & mamma Teddy!

    SvaraRadera