måndag 17 oktober 2011

Nytrimmad

Voff! Vilken dag!
En "familjedag" kallar matte och husse det visst. Det händer inte så ofta att både husse och matte kan ta ledigt en vardag. Vi åkte ut till Svartsjö och promenerade lite grann och tittade på får och vackra höstfärger.

Sen fick jag besöka Svante Frisk. Han var jättesnäll och skulle fixa min frisyr:) Jag fick stå på ett bord medan Svante trimmade mig. Och matte & husse fick vara med en stund för att se hur det gick till. Det blev dom väldigt glada över.

Jag har väldigt mjuk päls och jag fick trimmas ner ordentligt, så jag ska få mer vädertålig päls. Svante sa att de kunde hämta en liten "rosa gris" senare. Och det stämde. Jag är silkesmjuk och har liksom inte så mycket päls kvar känns det som:) Speciellt på huvudet och sidorna är det lite kalt. Förhoppningsvis kommer det bli bättre för varje gång han trimmar mig:)

Det gick i alla fall bra och matte & husse kunde se att jag viftade på svansen där på bordet. Och jag ska hälsa på Svante igen nån gång i mars-april sa han.

Nu har jag suttit och tittat mig i spegeln och konstaterat att jag är väldigt snygg. Och så har jag fått ett extra gott ben av matte som jag ska äta nu:)

Matte och husse säger tack igen till Svante som var så duktig!

/Tassilitass från Russlan

FÖRE! I helgen när jag busade var jag luddig.


EFTER!

-Vart jag snygg?:)

-Nu ska matte bara massera ner mina öron som är på helspänn;)

7 kommentarer:

  1. Men älsklingen! Vad du ser tveksam ut! Vänta bara någon vecka så har du blivit fin som snus. Är man snygg direkt efter trimningen har de tagit för lite! Och om några gånger hos Svante får du en riktigt tät, blank päls. Då slipper du bada när du lekt ute på leråkern. Bara att torka och ruska på dig. Bra va'?
    Kram från
    Urmatten

    SvaraRadera
  2. Russeltuss, vad fin du blev ;)
    Nu får du en bra vinterpäls.

    Nospussar från
    Ma Teddy med flock

    SvaraRadera
  3. Det låter jättebra:)!
    Jag springer här och ruskar på mig. Känns lite ovant.Och matte kan inte sluta klappa mig, för jag är len som en babyrumpa säger hon;)

    Tass på dig urmatte:)

    SvaraRadera
  4. Tack mamma! Ja nu kan vargavintern komma!:)Snart. Ska bara växa ut lite grann...
    Nospussar tillbaka:)

    SvaraRadera
  5. Inte kuil när det sker, trimmningen. Men så fin man blir. Och det där med lervälling som urmatte säger stämmer. Själv gillar jag att rulla runt i sand och grus. Peeling kallar jag det. Sen skakar jag av mig och inget grus följer med hem. Både mattte och jag blir nöjda.
    tasstass
    Storasyster Doris
    PS var hos min tandläkare igår som tog bort tandsten. Nu ler jag lika bländande som Kalla i tv-reklamen

    SvaraRadera
  6. Wow Doris:) Kalla har verkligen ett vitt leende!
    Hur gör du då? Sitter du eller ligger du ner hos tandläkaren? Och vad säger tandläkaren? Gapa stort och ligg still?:) Får man godis efteråt?!!

    SvaraRadera