fredag 7 oktober 2011

Skitgris

Hejsan hejsan....

Ja det regnade ju en del här igår och idag i Stockholm....så jag vart enormt skitig när jag brottades med mina kompisar idag i parken.
Och matte som säger att vi ska träffa min mamma på Gärdet imorgon!!!
Och då vill ju både matte och jag att jag ska vara fin. Husse också säkert, men han är i nåt som heter Tallin på konferens.

Matte konstaterade idag att det är svårt att få till trim med Svante för han kan bara dagtid och finns en bit bort med tåg...och matte har så mycket jobb just nu. Och Sofia som jag gick till förra gången har inte hunnit återkomma heller. Men hon finns runt hörnan.

Hur som helst kallade matte mig "din söta lilla rufstufsa" blandat med "skitgris" och stegade iväg till djuraffären på eftermiddagen och fick med sig en sak som gjorde att det lossnade drivor med päls!

Tjejen som jobbar där gav en snabbkurs i trim och fix, så nu ser jag lite annorlunda ut. Jag ska ju ändå gå till frisören sen men som en nödlösning;)
Nu ska jag bara in i duschen (blä) så kommer jag se ut som en fin dotter när jag träffar mamma imorgon:) Åh det ska bli så kul att träffa mamma och hennes flock igen!

/Tassilitass från Russlan

-Hur sa? Jag är inte skitig, jag är lycklig!

Mattes nya redskap.

4 kommentarer:

  1. Hallå!
    OM det är så knepigt för den lilla vackra att ta sig ut till Fruängen dagtid så kan alltid en urmatte ställa upp på en körning om vi hittar någon dag jag inte är bortrest. OK?
    Plocka inte mer med pälsen utan låt oss hitta en tid med Svante – så ser vi vad han säger.
    Ha så kul med underbara Bacall i morgon och låt oss veta allt om hur det gick.
    Kram
    Edna aka Urmatte

    SvaraRadera
  2. Ja det vore ju fantastiskt urmatte!:) Tack tack:)
    Tassilitass

    SvaraRadera
  3. Eller kanske:
    http://www.expressen.se/husdjur/1.2576751/ensam-hund-akte-t-bana-hem

    :)

    SvaraRadera
  4. Jag får börja hjärntvätta henne med " Nästa, Rådhuset":)

    SvaraRadera