lördag 8 oktober 2011

Träffat min mamma idag!

I förmiddags mötte vi upp min mamma Teddy!

Och hennes matte Carmen och lillmatte Fredrika!
Jag tyckte det var jättespännande att gå en promenad över Gärdet. Slog lite dövörat till så matte ville inte släppa mig lös. Men mamma Teddy trippade bredvid sina mattar som en liten ängel:) Så ska jag också bli sen!

Det var så roligt att träffa mamma igen, även om mamma röt ifrån några gånger att jag kunde hålla mig lite mer på avstånd. Med andra ord så var hon kanske inte så där överlycklig över att se mig;)
Vi är nu i samma storlek, förutom att jag kanske är en aning längre i kroppen. Och så var mamma väldigt snygg. Eftersom jag inte varit hos frissan ännu så såg jag ut som en pudel i huvudet jämfört med henne:)

Sen kom vi fram till Hunduddens Träningscenter där det fanns ett jättefint hundcafé, träningslokal och utomhus en agilitybana. Min matte fikade med Carmen medan "Freddy" tränade med Teddy. Sen kom husse också! Han hade skyndat sig från båten efter att ha varit i Tallin.

Strålande sol och en riktigt mysig höstdag:) När kursen var över så ville min matte prova om jag tyckte om agility. Och jag ÄLSKADE det!!!! Jag slängde mig genom tunnlarna och flög över spångar och klätterhinder som om jag aldrig gjort något annat. Matte såg att dövörat försvann och helt plötsligt vart det roligt att lyssna på matte och att få belöning i form av godis och hurrarop:)
Jag kommer helt klart bli en superagilityhund! Jag sprang t o m OVANPÅ en 5 meters tunnel en gång;)

Tack mamma och tack till din flock för en rolig dag:) Matte och husse hälsar också och tackar för gott fika och att det var så kul att träffas!

/Tassilitass från Russlan

Grand Bark Lauren Bacall "Teddy"

Det var så kul att träffa min mamma igen!

Jag, Freddy och Teddy:)

Jag har nu kommit upp i samma storlek som mamma:)

Vi är ganska lika i uttrycket, jag och min mamma.

Fast jag har inte fått mammas färger. Jag har fått pappa Boromirs...
Freddy tränar med Teddy.

Teddy tunneltränar!

Jag och matte tränade långsamt för att fastna på bild;)

Här tränar jag med Freddy:)

Den där Carmen var snäll och hade godis!
Spångträning med Carmen:)

Jag sprang fram och tillbaka flera gånger!

I famnen på Freddy:)

1 kommentar:

  1. Söta Russlan och Scharlotte tack själva, det var superkul med släktträff. Russlan har ju vuxit en hel del sen vi sågs. Vi är helt övertygade om att Russlan blir en fena på agility. Vi måste göra omdetta igen snart.

    Nospussar från mamma Teddy,
    Freddy och Carmen

    SvaraRadera