fredag 8 juli 2011

Gå fot

Hej på er!

Igår var jag på äventyr! På Husby Gårds hundpensionat:)
Min matte och min mormor & morfar var ute på hundpanget och "testade"!

Kajsalena var en jättesnäll pensionatägare och omgivningarna var fantastiska! Jag fick prova att vara med Sigge i en rastgård, en schnauzer. Men han ville inte leka, så då hämtade Kajsalena en papillionkille på 1 år som var leksugen. Min flock åkte iväg och badade en stund medan jag provade att leka och checka in i ett eget hundhus med Sigge. Det gick bra, så nu ska jag vara där i slutet på juli när min flock är på Gotska Sandön på bröllop en helg:)

Idag tänkte jag visa en liten videofilm på när jag och matte övar på att gå fot:) Hemma på landet går det jättebra. I stan finns det för mycket annat som distraherar, så där får jag inte vara utan koppel. Men vad gör det när man vet att man har en stor strandtomt att busa på när jag kommer hem! Matte säger att jag inte vet hur himla bra jag har det egentligen...

Förra helgen höll tvåbeningarna på med nåt väldigt konstigt projekt igen. Helt ologiskt faktiskt. De grävde bort sand och sten. Och sen lade de dit sand igen. Och sen la de dit stora stenar! Antar att de kommer fortsätta med det den här helgen också...

Trevlig helg på Er!

/Tassilitass från Russlan


Husby Gård! Vackert med vattnet nedanför:)

Wihooo de gräver en jättegrop:)!
Äsch, de fyllde igen den igen. Lika bra att sova...
Här äter jag tuggben i solnegången. Mums:)


1 kommentar:

  1. Tråkigt att dom grävde igen gropen :( Du får ändra på det och gräva upp den igen ;)
    Själv har jag haft kalas! Min "syster" fyllde 1 år och det har varit full rulle... Jag kommer nu få vara "herre" i huset eftersom husse åkt bort och fiska i en vecka. Tror jag kommer fixa det gallant, för jag är ju väldigt mån om min flock och markerar tydligt när någon närmar sig ;)
    Tasstass på dig Russlan

    SvaraRadera