fredag 15 juli 2011

Sommarregn

Äntligen har jag fått testa min fina regnrock från Gustaf & Evita! Ett ljuvligt och för växterna efterlängtat sommaregn hittade hit idag. Vi gick en skogspomenad och jag hade inga problem att skutta omkring obehindrat i min prickiga rock:)

Igår kom Johanna förbi med Malte, så vi sprang omkring och busade här på stranden och bryggan! Han är så rolig:)

Matte är mindre rolig. Det kommer nog inte bli så mycket bus idag för hon är jättesjuk...feber och snyter sig minst varannan minut:(
Men hon har lovat att jag ska få mina promenader, fast lite kortare varianter.

/Tassilitass från Russlan


Vi var lite svåra att fånga på bild när vi sprang!

Sen badade vi:)

Här har jag precis vart på skogspromenad idag!

Hmmm smart...behöver inte gå i sjön för att dricka...
Nej just, det var matte som la en godis där för att jag skulle stå still;)

Jag är i alla fall torr UNDER regnrocken;)

3 kommentarer:

  1. Hej lillan.... Jag undrar ä är Malte en havanaise? Tycker han är väldigt lik min storebror Dickens. Fast dickens gillar inte vatten, han tom hoppar över vattenpölar. Hoppas din matte kryar på sig snabbt.
    Tasstass
    Doris

    SvaraRadera
  2. Malte är en omplaceringshund så de är inte säkra. Förutom att det tydligen är kinesisk nakenhund med hår med i släkten hihi:) Men det kan nog stämma att det är mycket av Dickens ras i:) Söt är han i alla fall:)
    Tassilitass

    SvaraRadera
  3. och vilken tur han haft Malte som fått ett så bra hem vid omplaceringen. Powder Puff heter naktenhundarna med päls... men som sagt han ser ut som en havanaise eller möjligen malteser

    SvaraRadera