tisdag 10 januari 2012

Antiskallhalsband

Japp.
Ni läste rätt. Matte har köpt ett halsband som sprutar citron när jag skäller....:(

Nu är ju jag en väldigt tyst vovva egentligen. När "alla" hundar skäller på andra hundar när dom möts ute och när dom leker i rastgården så är jag tyst.

Mitt problem är tydligen att jag har börjat vakta extremt högljutt. Och gör jag det nattetid får matte hjärtat i halsgropen och grannarna kanske smilgroparna nere vid knäna...

Vi ska också testa halsbandet när vi går hem till mormor & morfar. Jag tycker det är så roligt att komma dit så jag liksom hakar upp mig. Och då står jag och skäller och skäller utan att jag vet varför;)?

Annars är jag som sagt väldigt tyst. Men säger matte åt mig genom att "lägga beslag" på ett utrymme där jag skäller så hetsar jag upp mig ännu mer. Matte vet att hon ska vara lugn och inte gapa på mig när jag skäller, utan hon ska göra som den där Cesar Millan som talar med hundar. Använda sin energi för att få mig att lugnt gå därifrån och överlåta eventuella inkräktare till matte.

Men vet ni?
Matte har en URUSEL energi kl 03:30 på morgonen när jag ska jaga spöken!

Ni får veta sen hur det har gått;)

/Tassilitass från Russlan

-Vad sa du?
-Ska jag tycka det är kul med en cykelkorg runt halsen?


-Syns halsbandet i bild nu?

-Om jag gör vacker tass kanske jag slipper det?

-Nähä. Då tänker jag lipa åt dig!

8 kommentarer:

  1. Men supersöta Russetuss vad du ställer till för din matte å husse som älskar dig så. Du måste låta dem sova HELA natten ;)
    Mamma Teddy skäller i sömnen ibland OCH ibland har hon till och med suttit upp och ylat i sömnen! Då har jag smekt henne över ryggen tills hon slutat, det är enkelt för hon sover i sin bädd på min sida av sängen.

    Gulligt e de!
    Hälsar Carmen

    SvaraRadera
  2. Glömde säga till dig Charlotte ... Superfina bilder!

    CR

    SvaraRadera
  3. Oj, oj vad trött jag är.
    Sorry, Scharlotte menar jag.

    SvaraRadera
  4. Konstiga ideer dom har dom där tvåbenta. Se till att du fpr en ordentlig kvällspromenad - kan vara bra för matte oxå . Sen sover ni gott hela natten båda två och matte kan lämna tillbaka det där halsbandet. Eller kanske hon behöver det själv där hon skäller ikapp med dig...

    tasstass

    Storasyster Doris Day

    SvaraRadera
  5. Tack för era hälsningar:) Och matte säger tack för komplimangen!
    Matte har lovat att det inte ska användas så länge...Jag har redan fått en dusch och nu vill jag inte få fler. Hoppas matte hajar att jag hajar.

    Matte säger att jag, precis som min föregångare Barratass, börjar yla i sömnen när det är fullmåne. Galet gulligt tycker matte, som tycker att jag låter som en sjöko;)

    Ja matte har lovat en ordentlig promenix Doris:)

    SvaraRadera
  6. Oroa dig inte Russlan!
    De där citronhalsbanden går sönder rätt snabbt. Vet inte hur många jag förstörde innan matte gav upp och lät mig prata fritt som jag ville.

    Fast jag på natten är jag tyst – till skillnad mot Didi som snarkar!

    Kram
    mormor Garbo

    SvaraRadera
  7. Haha - du är en riktig Grand Barkare du ;)

    Klart vi ska skälla lite på nätterna :) Det gjorde jag oxå när jag var liten. Mest åt tidningsbudet - han borde kunna gasa lite mindre tyckte jag... Nu har jag insett att han inte kommer att ändra på dig, och jag valde att spara mina skall till ngn annan.

    Hundar jag möter tex - men just det ja... Det gillar inte matte.
    Hon bad mig faktiskt hälsa att hon är väldigt nyfiken på hur det går med halsbandet...funderar på att köpa ett till mi.... Nä men vänta nu!!!
    Till mig?!?!?! Det där lät inte bra... Jag måste nog tänka mig för vid nästa hundmöte ;)))
    Tasstass på dig

    SvaraRadera
  8. Mormor Garbo! Du får sätta plåster över nosen på Didi:) Det har jag hört att människor gör på sin familjemedlem som inte får sova;)

    Rufus, käre bror.
    Jag återkommer med totala resultatet sen. Men min matte säger att hon ska ta ett snack med din matte sen. Jag tror du ligger pyrt till!;)

    Tassilitass

    SvaraRadera