fredag 20 januari 2012

Veterinärbesök

Hej alla busar!

Idag på lunchen var vi på Kungsholmens Veterinärklinik .Veterinär Therese är den snällaste människa jag vet! Jag blir sååå glad när jag kliver innanför dörren där, nästan i extas:) Ska man gå till en veterinär ska man gå till henne säger matte:)!

Nu väger jag hela 6,8 kg! Och jag fick beröm för att jag verkar få bra med motion eftersom hjärtat slog så fint och jag har snygga muskler;) Tandbettet var toppen. Kanske att man kan ha åsikter om att mina tänder fram/nere pekar lite hit och dit... Vi köpte hem tandkräm med kycklingsmak. Jag har ingen aning om vad tandkräm är men kyckling låter alltid gott:) Matte säger att min mamma haft tandsten, så vi ska försöka hålla mina gaddar i gott skick.

Jag var i alla fall huvudsakligen där för att få min 1-års spruta. Sprutan var inget problem att ta för jag fick godis samtidigt.

Nu ska jag vila lite. Tror det stämmer som Therese sa, att jag kommer vara lite lugnare idag eftersom mitt immunförsvar börjar jobba...gäsp...

Just, mitt antiskallhalsband har jag inte haft på mig på flera dagar. Det behöves bara ett par dygn med det på för att jag skulle förstå att matte och husse klarar av att vakta på nätterna också. Så nu har jag sovit lugnt och avslappnat:)


/Tassilitass Från Russlan
Jag och bästa veterinären i stan! Therese:)

Mums säger matte?

4 kommentarer:

  1. Tandkräm med kycklingsmak Låter mums.Vad duktig du var med sprutan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack morfar! Ja jag har vart duktig med sprutan varje gång! Det är ju så kul hos veterinären:) Nån som pussas och gosar och säger att man är sååå fin!

      Hälsa mormor:)

      Radera
  2. &,8 kilo. Då leder jag fortfarande med mina 7.2 kilo. Min matte tror att det kanske beror på att jag är kastrerad. Det brukar påverka vikten.
    Tandkräm låter illavarslande. Vi har en sån hemma också. Mattes kompis som är tandläkare och bla behandlar hundar säger att man ska borsta tänderna varje dag Helst med eltandborste. Matte försökte i höstas, men sedan storebror flyttade upp till molnen har jag sluppit. Matte har inte orkat ta fighten. Men endera dagen ska det börjas igen. Har man tur då så slipper man gå till tandläkaren/veterinären och bli sövd medan man tar bort tandstenen.
    Du säger att dina tänder pekar lite hit och dit. Kan berätta att jag har världens underbett. Riktigt häftigt, så matte skojar med mig och säger att jag ska vara försiktig när det regnar så jag inte drunknar.

    tasstass
    Storasyster Doris Day

    SvaraRadera
    Svar
    1. ELTANDBORSTE????
      :) Nu har matte fått en utmaning vill jag lova haha:)
      Och underbett så man näsan drunknar låter ju fräsigt;)

      Åh...lilla Dickens i himlen...Hoppas att du har det bra tillsammans med matte. Saknaden är säkert väldigt stor.

      Pussa matte! Nu ska jag säga till min matte att jag vill provsmaka den där tandkrämen. Kanske klår jag dina 7,2 o jag äter en hel tub?

      Radera