onsdag 15 juni 2011

Genombrottsvecka!

Wow säger matte!
Den här veckan har vi använt ett läderkoppel och PROMENERAT!
Allt slit med röstträning har gett resultat säger matte.
Allt slit med att springa på löplinan också.
Nu går jag riktigt snyggt i koppel på promenad och jag tror jag gillar det:)
För det är en sak att öva på att gå i koppel eller utställningskoppel...en annan att genomföra en harmonisk långpromenad!

Det har hänt kanske 5 ggr per långpromenad att jag sträckt ut kopplet.
Och då säger matte till.
-Häråt, säger hon med lugn röst. Kommer jag tillbaka så får jag en bit köttbulle:)

Tidigare har jag liksom bara flamsat hit och dit, trottoarvägrat och inte riktigt uppskattat det här med promenader. Matte tycker det känns jättekul att vi kan gå på nya äventyr tillsammans i vackra staden Stockholm. Hemma på Ön har det aldrig varit några problem med prommisar i skog och mark då jag är lös men kopplad i stan är en annan sak...

Naturligtvis är jag valpigt busig fortfarande. När promenaden är lite för lång vill jag gärna greppa tag om kopplet själv och busa medan vi går:)

Matte berättade att hon tycker det är sååå skönt att jag uppför mig i koppel, för deras förra Jack Russell Barratass han drog i kopplet 3/4 av en långpromenad;) Den här veckan har t o m min människomorfar var på promenad med mig en hel timma! Det kan bara betyda att jag ligger bra till där:)

/Tassilitass från Russlan


Snyggt va?!

Idag gick vi promenad på lunchen längs Karlberg och Norr Mälarstrand:)

5 kommentarer:

  1. Så duktig du är lillsyrran. Min matte blev avis när hon såg detta. Jag tycker att min matte går alldeles för sakta och då försöker jag dra iväg henne lite snabbare. Det gillar hon inte. Hon gillar inte när jag vill jaka cyklar och bilar heller, men det är ett överskattat nöje kan jag säga. Så strunt i det du, lita på mig.
    Såg ditt fina diamanthalsband - tänk om min matte kunde köpa ett sånt åt mig oxå. Kanske om jag går fint och inte drar....
    Tasselitass på dig
    Doris

    SvaraRadera
  2. Tack syster:) Jag lovar jag ska inte jaga något annat än min egen svans!
    Jag får så mycket komplimanger för mitt nya halsband. Och så är det bra att alla som undrar förstår med en gång att jag är en tjej:)

    Försök att trippa lite fint nu brevid matte så kanske du får ett band med diamanter du med i present! Satsa på att göra en god insats varje dag fram till din födelsedag t ex. När fyller du år Doris?? Jag fyller den 30:e januari .

    Tassilittas

    SvaraRadera