fredag 17 juni 2011

Hormonspray och ensamhetsträning

Matte skäms lite över att vi inte använt buren i bilen. Bilen har varit knökfull med saker har jag sett. Dom har ju hjälpt min människofarfar att renovera och bygga i hans torp...så varenda vända med bilen har inneburit nya möbler, färgburkar......massa saker...

Jag gillar att åka bil, för då virar jag in mig in en filt i mattes knä och tvärsomnar. Jättemysigt:) Men idag så fick jag höra av matte att jag ska få ligga i buren i bilen! Jag gillar buren och ligger därinne och myser med mina leksaker ibland. Så jag antar att det kommer gå bra.

Men jag har varit otroligt mammig sista veckan, så nu har matte köpt en sprayflaska med hormondoft! DAP heter den. Hon har provat den på min snuttefilt igår och idag. Och nu efter lunch i buren. Verkar göra att jag känner mig trygg:)

Anledningen till att jag blivit så mammig vet jag inte. Hon hade ju tränat och tränat på att lämna mig ensam. Började med några sekunder och tillslut var vi uppe i 20 minuter. Men den här veckan tyckte jag inte om det längre. Matte spelar in mig varje gång hon går, så hon kan lyssna efteråt att jag verkar ha det bra. Men när hon kom hem efter att ha handlat i måndags upptäckte hon att jag bara stod och skällde och skällde och....Så vi har fått börja om från början den här veckan. Ett himla springande på matte ut och in och ut igen och väsnas med nycklar. Tillslut gav jag upp med att försöka få följa med. Idag när matte var på Konsum i hela 12 min var jag i stort sett knäpptyst fram till 8 min, då gav jag ett skall och Russlan-ylande ifrån mig och sen gnällde jag bara lite lågt.
Vi får träna vidare:)

Trevlig helg på er busvovvar och människor!

/Tassilitass från Russlan


Jag lipar lite fortfarande eftersom tänderna inte vuxit ut i sin fulla längd.

Oj, här kom jag nog lite för nära kameran;)

Här doftar det annorlunda...

Känns tryggt:)

3 kommentarer:

  1. Du kommer snart att inse att det är skönt att vara ensam och få sova i lugn och ro!
    Jag ville heller inte va ensam som Lill pajk, men ju äldre jag blev och ju fler vi blev, ju skönare va det att ligga i lugn och ro :)

    Just nu ligger jag och väntar på att min husse ska komma hem... Han har åkt på ngt som heter Eagels... Vet inte vad det är, men jag tänkte vara vaken tills att han kommer hem och berättar!

    Och du... Riktigt snyggt halsband du fått!!

    Tasstass på dig Fina fina Russlan

    SvaraRadera
  2. Vår bror Rufus har rätt. Det är riktigt skönt att vara ensam ibland. Din matte kommer tillbaka det är det absolut säkert.
    Tasstass
    Doris Day, din stora- halv - syster

    SvaraRadera
  3. Wow Eagels! Hoppas husse hade kul:)

    Tack snälla halvsyskonen för era uppiggande kommetarer! Jag hoppas att jag kommer fixa det här snart så matte blir nöjd. Hon påpekade att min föregångare Barratass tyckte om att gå och lägga sig och sova nästan med en gång när han var liten...och att jag också borde göra det;)

    Tassilitass på er och hoppas ni haft en bra helg!

    SvaraRadera