torsdag 30 juni 2011

Idag fyller jag 5 månader!

Och igår tappade jag båda min hörntänder uppe:)
Matte jublar över att inga vassa gaddar finns kvar! Imorse visade hon ett glas med godisar i, som jag fick. Jag fattade inte riktigt men hon sa att tänder faktiskt kan förvandlas till godisbitar?

Idag är det varmt som sjutton och vi var nere vid Karlsbergskanalen och doppade tassarna på lunchen. Sen strosade jag en stund i hundgården uppe på berget. Men jag har tur som har ett svalt kontor där det är skönt att vara.

Min matte har precis pratat med det där fina hundpensionatet igen som heter Husbygård. Det ligger i Bro. Nästa vecka ska vi åka dit och prova hur jag trivs utan matte och husse. De ska nämligen på bröllop på Gotska Sandön i slutet av juli och där får vovvar inte vara. Matte tror att jag skulle tycka att det är rena paradiset på pensionatet! Vi har fått höra att just den helgen kommer det vara andra Jack Russells där som jag kan busa med:) Det enda är väl att jag får sova utan matte och husse...men jag får en hundkompis att dela rum med!
Håll era tassar att jag kommer tycka det är kul;)


/Tassilitass från Russlan

Varmt idag!

2 kommentarer:

  1. Oj, lyckans ost. Du ska få vara på hundpang. Det är jättekul, jag vet, fr jag har varit på ett sånt flera gånger. Jättelänge. Två veckor i taget.
    I tisdags var jag i Blekinge och hälsade på vår urmatte. Det var sommarens hjdpunkt. Jag fick springa omkring som jag ville på tomten hela dagen. Mårrmårr Didi var oväntat generös. Moster Garbo också.
    Och tänk att du hunnit bli 5 månader....Stora flickan.
    Tasstass
    Storasyster Doris

    SvaraRadera
  2. Åh vi vill ju också få träffa dig Doris och din matte! Hoppas, hoppas vi gör det i framtiden:)
    Urmatte var väl jätteglad över att se dig! Och springa lös är väl toppen:) Det får jag göra hemma men inte i stan....

    Ja det där med hundpang verkar skoj. Matte hoppas att jag tycker det. Annars ligger vi pyrt till med vart jag ska vara den helgen...;)

    SvaraRadera