måndag 13 juni 2011

Utställningen i Eskilstuna

Hej på er!

Igår var jag, matte & husse på Östsvenska Terrierklubbens utställning i Eskilstuna! Tack alla ni som var så snälla att ni höll tassarna för mig:)

Jag tävlade mot två andra tikar i valpklass 4-6 mån. De tjejerna var kullsyskon och lite mer tränade än jag på att gå snyggt i ringen. De var ju faktiskt 20 dgr äldre än vad jag var;) Matte säger att det är hennes fel att vi kom på det här med utställning lite sent, mest för att det skulle vara kul, så vi får träna mer till nästa gång:)

I alla fall så upptäckte vår flock att många var där på dödligt allvar och inte bara på skoj. De fanns många uppfödare på plats som kammade, klippte och fejade in i det sista sina små egna tält. Matte och husse hade picnicfilt och äggmackor och kände sig lite vilsna...

Jag hade ganska bra uppmärksamhet på matte ända tills vi gick in i ringen. Då vart jag alldeles för uppspelt och förstod inte vad vi höll på med alls. Jag skuttade, nosade och tvärnitade om vartannat:)
Matte var dock glad över att domaren Ulla Lethenström var supergullig och lugn med alla vovvar. Hon fick titta på mina tänder och klämma och känna på mig. Stå perfekt var nog inte min starkaste sida men jag stod hyfsat still och snyggt! Husse som fick order om att vara fotograf lyckades inte fånga en enda bild av mig då jag faktiskt stod still och snyggt hihi:)

Ja, jag kom i alla fall 3:a. Och eftersom vi var tre stycken så kom jag då sist. Matte och husse kunde inte begripa att de andra två skulle vara sötare?!
Men nu ska vi öva på till nästa gång att gå snyggt:)
Stort tack till Emelie på Kennel Quais , säger matte, som gett så många bra råd och tips inför utställningen:) Hon sa till matte att jag fick bra kritik, wihooo,
men matte förstår inte det där med ländpartiet riktigt...kanske ändras mina proportioner när jag vuxit lite mer?
Hoppas för matte verkar vilja ha en ny hobby!:)

Vi var jättetrötta när vi kom hem.
Men jag har aldrig fått så många köttbullar på en och samma dag:)

"Bra huvud, ögon, bra hals & skuldra. Allför lång i ländpartiet, bra svansättning välvinklad, för sig ok"

/Tassilitass från Russlan




Här sitter jag och väntar på min tur att få komma in i ringen!

Ska jag sträcka ut mig meeeer? Hmm kanske inte 10 p:)

Från bordet hade jag bättre utsikt i alla fall:)

Kolla in rufset i ansiktet efter att domaren hälsat på mig;)

Domaren ville att jag skulle gå åt ett håll...jag åt ett annat...

Vadå? Får jag ingen köttbulle fören jag står snyggt?

Om jag står på tre ben då?!

Alla fyra tassarna i marken i alla fall...Bakom oss tiken som kom 2:a. Skulle hon vara finare???

Här är den som kom 1:a brevid oss...Matte skrattar och försöker vara glad i alla fall:)
Väl hemma var jag såå trött. Storm ute så jag la mig med snuttefilt i sjöstugan och sov.

När jag vaknade 1 h senare såg jag piggare ut!

Men ibland är det mysigt att bara ligga kvar ändå....

Mys med husse på bryggan:)

6 kommentarer:

  1. Vilken du dummare! Klart du var sötast. Inte ett ord i bedömningen om din glada svans och dina goda pussar.
    Kram från Urmatte, mårrmårr och mårrmoster

    SvaraRadera
  2. Söta fina Russlan. För mig är du den bästa av alla, skönheten kommer innifrån. Glöm inte det ;) Ländrygg hit eller dit. Det är den stora personligheten som är viktigast. Och jag tror att med lite träning kommer du att slå de flesta i ringen.
    Nospuss från mamma

    SvaraRadera
  3. Hej lilla fina Russlan. Tycker att du klarade debutan galant. Min matte säger att jag hade aldrig klarat det. Bara att be matte öva mer till nästa gång för DU är bäst....
    Tasstass
    Doris

    SvaraRadera
  4. Tasslilitass på er allihopa!
    Urmatte, Morrmorr, Morrmoster, mamma Teddy och syster Doris- era söta kommentarer gör att jag blir extra mallig. Matte är också stolt såklart!:)

    SvaraRadera
  5. Vart tog Å:na vägen....:)? Morr...mårr...

    SvaraRadera
  6. Å lilla fina du!!!
    Du är bäst och sötast tycker jag... En domare, vad vet dom ;)

    Du kommer snart få rutin på allt som ska ske och då ta hem alla priser som finns :))

    Min matte säger som Doris matte... Jag hade inte klarat det alls. Det ända som jag är bra på just nu är att morra och skälla på allt och alla!
    Tyckte mig över höra husse och matte när som pratade om att dom måste få "ordning" på mig - jag är visst lite jobbig nu ;(

    Nåja.. Nog om mig!
    För mig är du en vinnare!!!

    Gratta även din matte för en bra insats i ringen och husse för fotografierna!!
    Tasstass

    SvaraRadera