torsdag 9 juni 2011

Mattes lilla lyckodrake...

Hej i värmen!

Långpromenad blir det till kvällen när det är lite "svalare".
Ville bara titta in och berätta om något gulligt en kille sa till mig idag på kortpromenaden:) Eller promenad och promenad....matte är inte alls så rolig att hänga med...men det är alla de där människorna som säger:
-Åhhhhhhh...en jack russellvalp!!!!.... Jag slänger min svans och hela kroppen fram och tillbaka och sen tvärdyker jag på rygg framför de där människorna så de kan klia min mage. Och de kan klia lääänge:)....

Sen kommer det alltid nya människor som säger: -Åhhhhhh...Igen. Och då kan man bli kliad där också. Gångvägar, gräsmattor, picnicfiltar....överallt finns vänliga människor...Matte får lura in mig bakom en buske på kortpromenaderna i lilla parken så jag kan komma ihåg (va?!) jag menar koncentrera mig på att kissa.

I alla fall så var det två killar som picnicade idag som sa:
-Åhhhhh..... Och jag fick gå fram och bli kliad.
Då sa den ena killen med något drömskt i blicken:
- Hon är sååå söt. Hon är så lik Falcor, lyckodraken i filmen Never Ending Story på något sätt...:)

Och efter att matte har berättat vem det är så kan jag väl hålla med till viss del. Jag har alltid en glad uppsyn och liksom sprider kärlek:) INGEN går förbi mig utan att le stort!

/Tasslilitass från Russlan

Jag tycker jag är sötare!


Falcor, den snälla lyckodraken.

3 kommentarer:

  1. Hihi, fler än jag som tycker att strävhåriga russellvalpar ser ut som just Lyckodraken!!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Hihi men vi har snyggare nos än en drake:)

    Matte och jag vill passa på att gratulera till den nyfödda kullen på Kennel Quais! Dom blir säkert söta som lyckodrakar alla fem:)

    Tassilitass & kram

    SvaraRadera
  3. Mormor och Morfar10 juni 2011 kl. 22:04

    Lyckodraken är lite mysig men ingen slår vår Russlan.

    SvaraRadera