tisdag 7 juni 2011

Nu har jag fyllt 18 v !

Åhhhh vilken underbar långhelg jag har haft med min flock!
Kanske lite för varmt men matte har lärt mig att simma. På söndagen tröttnade hon på att jag bara doppade mig upp till knäna.
Hon badade redan på lördagen och tyckte att det var dags för mig också.
Tredje gången hon lyfte i mig en bit från stranden så jag kunde simma in, så la jag mig och flöt vid strandkanten med framtassarna nedborrade i sanden. Mmmmm ganska skönt att bli blöt och sval trots allt:)

Husse hade 40-årsfest i helgen och då blev jag så glad när Vide & Penny kom på besök. Jag älskar barn!

Vad har mer hänt då ? Jo, jag skällde på en jättestor snok och fick beröm av matte när jag larmade men inte gick fram till den. Och så har jag suttit länge utanför kohagen och bara tittat på kossorna, dom är så fina.

Vi har övat lite med det där utställningskopplet också. Verkligen jättetrist. Matte är lite orolig över nästa söndag att jag inte kommer gå fint. Eller rättare sagt att jag inte kommer gå alls. Och har hon godis så studsar jag som en gummiboll...Hon mottager gärna tips tror jag;)

/Tassilitass från Russlan


I torsdags ville jag inte gå in...jag ville sitta ifred och titta på solnedgången..

Vi har musslor på vår strand som man kan knapra på!

På lördagen var det uppdukat till fest på stranden!
Husse fyllde 40 år:)

Vide & jag utforskar stranden.

Till knäna kan man ju bada....
Jag & min mormor Tina:)

Solnedgång på stranden...
Bus med boll!
Voff!
Men var tog du vägen boll??
Bäst att njuta av sista solen så man torkar upp lite i pälsen:)

4 kommentarer:

  1. Det kommer gå hur bra som helst till helgen - Du kommer att studsa in i domarens hjärta :)
    Lycka till Sötfis :))

    SvaraRadera
  2. Tack Rufusbus:) Håll tassarna för mig!
    Matte är jättenervös....

    SvaraRadera
  3. Så härligt det ser ut med både boll och bad. Jag blir avis. Här har vi en lååång sandstrand, men just nu är det badförbud där för människorna ska bada. När matte är på gott humör kan vi ta en buss till ett ställe där vi hundar får bada året om. Toppen. Men storebror Dickens vill inte bli blöt och vägrar följa med. Dessutom gillar han inte färme. Konstigt. Men snäll är han.
    tasselitass
    Doris Day

    SvaraRadera
  4. Ja jag börjar uppskatta det där blöta nu tror jag:)
    Du får hälsa din matte och bror att ni ska hälsa på och ha en skön dag på vår strand! När ni är i närheten av Enköpingstrakten vill säga:)

    Och säg till storebror att testa att bada en gång till! Kanske är nästa gång den bästa:)

    Tassilitass på dig syster!

    SvaraRadera