söndag 8 maj 2011

Idag fyller jag 14 v!

Vilken härlig söndag:)!
Jag har varit på stranden största delen utav dagen. Solen sken och jag vågade bada upp till knäna. Mattes instruktör Maria kom förbi och kollade läget tillsammans med sin kelpi "Redo". Han är jätterolig att busa med! Matte vart glad över alla nya saker som Maria berättade, nu har vi massor att öva på igen.
Redo badade och simmade två ggr även om det var kallt i vattnet. Jag nöjde mig mest att utforska strandkanten. Soligt och vindstilla var det hela dagen och matte passade på att räfsa ihop all vass och löv på stranden.

Igår lördag var vi uppe i trädgården och planterade så det stod härliga till. Jag snodde ranukelknölar, dahlior och gladioler väldigt länge....tills jag blev trött och bara lade mig rätt i landet och bevakade . Matte kommer lägga upp några bilder nedan.

Idag hade labradorklubben hittat till vår ensliga udde för jaktprov. Massor av vovvar som satt i bilar och bara vrålade...usch.... Jag gillar vovvar som verkar harmoniska. Annars stoppar jag svansen mellan benen och springer till matte istället.

Idag hade vi också begravning av matte och husses tidigare Jack Russellvovve som hette Barratass. Jag tror matte kommer ta en dag i veckan som kommer för att hedra hans minne genom att visa lite bilder och skriva om honom...

Här nedan kommer några bilder från i lördags. Matte lägger nog upp ett par bilder imorgon också från den andra kameran:)

/Tassilitass från Russlan


Jag vet att det finns nåt därnere!

Matte blir upprörd när jag gräver bredvid löjnatshjärtan som försöker växa...

Här vilar jag lunch.

Lade mig i skuggan av trädgårdsbordet.

Pipkossan ville också vila....





Kan du sluta foto nån gång så jag får vila!!
Och nu dags att visa eftermiddagsluren.


Efter mycket bråk om vems Gladioler det egentligen var fick jag bli "övervakare"...

...det innebär att man kan varva sömn med att speja....












...och försiktigt gnaga lite när matte tittar åt andra hållet;)




4 kommentarer:

  1. Åååååhh så söt du är! Tror att du blir fotomodell eller filjstärna när du blir stor. Jag är så stolt över att ha en så fin syster. Duktig på att jobba också.
    Hälsa din matte ocxh var riktigt snäll mot henne!
    Tasselitass
    Doris /som försöker övertala matte om att vi ska åka till Stockholm så jag får se platsen där jag föddes, på Folkungagatan minsann

    SvaraRadera
  2. Bus utomhus är mysigt! Och att gräva i jord :) känns så bra i tassarna

    Säger som min syster Doris - du är riktigt söt och kommer garanterat bli filmstjärna... Din mammas kull syskon har ju alla filmstjärne namn och det borde väl vara ett tecken ;)
    Tasstass

    SvaraRadera
  3. Åh vad ni är snälla Doris och Rufus som tycker jag är söt!!:)
    Matte kanske ska puffa till Annika på Limeligth i Knivsta. Hon har ju en djuragentur. Kanske kan det finnas nåt lämpligt uppdrag för mig. Reklamfilm...statist...modefotografering? Hoppas man får en egen loge med massa godis på inspelningsplatsen i så fall;)

    Jag är stolt jag med över att vara släkt med så fina, söta busrussells som ni två är:)

    Tassilitass från ett soligt och varmt Sthlm!

    SvaraRadera
  4. Modefotografering är bra, det vet jag. Plåtades för tidningen Tara innan jag flyttade till Skåne. Fick nosa kring en massa tofflor på en gräsmatta av plast. Det låg mycket godis i gräset. Ett toppenjobb. Pröva!
    Tasstass
    Doris

    SvaraRadera