torsdag 19 maj 2011

Min första Stadshusrunda!

Nu har jag och matte varit på min första "Stadshusrunda"!
Och matte säger att jag skötte mig jättebra:)
Inne i stan har jag inte varit på en riktig långpromenad tidigare, eftersom matte velat att jag ska vara lite uppmärksam först...inte dra i halsbandet, lyssna på inkallning och framför allt gå framåt.
Jag har ju trottoarstrejkat ända sen jag upptäckte att man måste gå på dom...Så det har blivit parkpromenader och bus och "övningar" på trottoar.

Men idag gick jag på alla trottoarer, nästan. Efter hundgården gick vi Karlbergskanalen, Stadshuset och Norr Mälarstrand. Alla som satt på Orangeriet med afterworkdrinken i högsta hugg suckade och pluttinuttade när vi gick förbi. Matte suckade och suktade efter en drink...det är så mysigt att sitta där vid vattnet...

Jag träffade många vovvar som glatt viftade på svansen men en blev jag nästan rädd för, hu. Han var snäll men han var stor som en ko! En mastiff säger matte att det var, av något slag.

Matte ger mig i alla fall högsta betyg på vår fantastiska solpromenad:)
Imorgon är det fredag och matte kommer nog inte hinna hjälpa mig att skriva. Så jag säger glad och trevlig helg redan nu till alla busvovvar och människor!

PS! Matte vill ha tips på trevliga uteserveringar på Kungsholmen där vovvar är välkomna. Hon längtar efter ett glas rosé med någon väninna och bli lite "social" igen. Jag förstår inte vad hon menar, hon har ju MIG:)

/Tassilitass från Russlan

Tittut!

Det blåser på toppen!

Mjukostmutan fastnade på nosen...

Många dofter i rastgården


Många berg att bestiga

Kollar in om det går att rymma under stängslet

Norr Mälarstrand

Lite sittstrejk. Påminner om en trottoar ju!

Landstingsparken

Nä matte, nu går vi...
En sån här var det som hälsade på mig...jättestor:)

2 kommentarer:

  1. Dåligt bevandrad på Kungsholmen. På Södermalm, 3:ans buss, är vovvar välkomna på de allra flesta uteserveringar. På Hjördis i korsningen Borgmästargatan/Åsögatan är de även välkomna inne på krogen, som dessutom har riktigt god mat.
    Didi och Garbo after workar där vissa soliga dagar. Kram Urmatte

    SvaraRadera
  2. Aha, jag får säga till matte att jag ska bli en söderböna alltså:)

    SvaraRadera