torsdag 5 maj 2011

Jag är en dokumentförstörare...

Vilket matte tycker är bra ibland. Det beror vilket papper som råkar glida ner på golvet när hon arbetar.
Är det ett företag som inte ska kontaktas igen kan jag ju lika bra slita det i stycken med en gång eller hur?

Den här veckan har vi övat på trottoarer. Matte har då kortat upp löplinan men ändå låtsas som om jag är lös. Jag tycker jag sköter mig bra. Jag drar ju inte kopplet, utan är mer intresserad av att stanna och dofta på saker hela tiden. Känns lite som en ny värld för varje ny trottoar vi besöker.

Matte har döpt om mig till "fågelskådaren" den här veckan. Vi har lite olika meningar om det här med fågelskådning. Det är ju inte så att jag jagar fåglarna. Jag sätter mig ner lugnt och stilla ett par meter från pippisarna och bara tittar...ibland viftar jag lite på svansen.
Mattes problem verkar vara att hon är ledsen i att vi fastnat i vår "inkallningsutveckling". När hon kallar på mig så viker jag inte ens ett öra bakåt för att lyssna. Jag är uppslukad av att titta på annat. När hon gör som det står i boken att hon snabbt ska springa fram och muttra lite, sen backa och kalla med glad röst fungerar inte på mig. Jag sitter i min egna värld...
Matte känner sig lite ledsen för vi har övat så himla mycket på det här med belöning och att det ska vara jättekul att komma till henne.  Om jag inte förstår beröm kan jag inte förstå när hon muttrar. Och jag gillade beröm förra veckan....men nu tror jag att jag bara vill göra som jag vill....
Matte känner sig misslyckad men vet att vi ska besöka vår instruktör Maria på söndag som tur är!


Annars har veckan förflutit i högt tempo.
  1. Jag är fortfarande vääääldigt bitig. 
  2. Jag har varit ensam en gång i 9 min när matte sprang till Konsum, då busade jag runt, det kunde matte se efteråt.
  3. Jag har lekt med en lockig Parson Jack Russell tik som heter Tila i parken som var jättesnäll.
  4. Jag har upptäckt att om man tar tag i matskålen och ruskar om den så flyger maten över hela köket och det är roligt:)
Visar en stilig bild på mig från idag när jag vaknat från min förmiddagslur:)

/Tassilitass från Russlan

3 kommentarer:

  1. Klart att du måste kolla in fåglarna. Och trottoarerna. Det måste din matte förstå. Samma med att du kan komma i trotsåldern lite då och då och strunta i vad du lärt dig.
    Tror inte att du ska satsa på att bli pappersförstörare, men man måste pröva sig fram - en vacker dag hittar man sin livsuppgift.
    Tror också att din matte ganska snart kommer att ge dig en ny matskål. En tung sak i porslin som du inte orkar lyfta. Så gick det för mig i alla fall.
    Tasselitass
    Doris

    SvaraRadera
  2. Du är sååå söt Russlan! Tycker att du ska ta med matte och husse och komma upp till Umeå och hälsa på! Vi har massa roliga lekkompisar här som älskar att busa!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja Doris! Matte har sagt att porslinsskålen är nära nu!:)

    Emelie det är en stor ära att få höra att jag är söt för matte säger att du föder upp Sveriges finaste jack russells!:) Hon har pratat med husse om hur de ska slippa alla renoveringsprojekt en endaste liten helg, så jag får busa i Umeå! Vi får hoppas de kan lösa det för matte säger att hon saknar dig JÄTTEMYCKET:)!!!!!

    Kram säger matte och tassilitass från mig:)

    SvaraRadera