måndag 2 maj 2011

Igår fyllde jag 13 v!

Tiden går så himla fort säger matte. Flera ggr sista veckan har hon påpekat att jag börjar bete mig mer och mer ut som en vuxen vovve. Jag tittar matte och husse mer i ögonen...länge....och är liksom mer kommunicerbar än jag var för bara ett par veckor sen.

Vi har firat Valborg i helgen med en jäääättestor majbrasa. Det tyckte jag var mysigt när mörkret föll.

På lördagen var jag helt hysteriskt busig och bitig. Och på söndagen var jag den där lilla gosiga valpen igen som skulle upp i knät och bara myyyysa. Det var ju så kallt i helgen också, brrrrrr. Så jag har faktiskt uppskattat att njuta ihopkurad inomhus, även om jag fått möjligheten att vara ute nästan så mycket jag vill.

Enda gången jag fick vara inne med husse var när matte kämpat i en kvart med att gräva ner julens och vårens alla hyacinter, pärlhyacinter och påskliljor, som stått inne i kruka, i trädgården. Hon grävde ner dem och jag grävde upp dom. -Nu får du gå in ditt lilla jordiga pälsmonster! sa matte.....


/Tassilitass från Russlan


Om ni klickar HÄR kan ni se några söta bilder på mig och barnen från påskafton.
Jag var jättesnäll med Penny och Vide och vi hade så kul!
Husses syster Marit Solblad är den fantastiska fotografen:)
Har ni missat tidigare bilder på mig hon tagit finner ni dem här
Valpfotografering del 1 och Valpfotografering 2


Nu är jag 13 v!
Härligt med vårsol och promenad!

Morgonrunda runt udden med matte, husse och farfar.

Wihooo maaasssor av kottar!!

Ser något intressant ute i viken...

Här springer jag förbi "bäverträdet".

Visst poserar jag snyggt på den här stenen?

Kanske inte den största men den längsta pinnen.


Farfars diskborste var ju jättekul:)
När tulpanerna vuxit sig så här höga låter jag dom vara.....

......men farfars sparrisar vill jag gärna äta topparna av;)

På bryggan och inspekterar vädret med matte. Japp det har slutat blåsa....

.....så senare blev det en jättebrasa av farfars gamla kök, väggar mm som rivits ut från torpet:)

4 kommentarer:

  1. Hej lilla Russlan!
    Passa på att vara valp så länge du kan. När man blir stor vovve kommer så många krav. Man ska inte dra i koppel och sånt... Men innan dess ska du få dina riktiga tänder och det är en riktig pärs kan jag berätta. Det kliar så i munnen så man måste tugga på något hela tiden och det är inte alltid populärt.
    I övrigt säger jag bara... vilket toppen liv du har fått!!!
    Tasselitasstass
    Doris Day
    PS i morgon förmiddag blir det till att hålla sig lugn, då kommer fönsterputsaren. Alla åtta fönstren på balkongen ska lyftas av och putsas noga. Matte hoppas att det inte blir regn....

    SvaraRadera
  2. Oj då måste du ha en väldigt bra utsikt med så många fönster !
    Mysigt att titta ut ifrån när det regnar. Men jag håller tassarna för att det inte blir regn imorgon då;)

    Hur många år är du Doris? Det verkar som du har hunnit bli en klok vovva i alla fall:)

    Tassilitass!

    SvaraRadera
  3. Hej igen
    Jag blir 3 år i oktober. Och varje morgon sitter jag på en stol på balkongen och kollar morgontrafiken och ser till så att alla som ska med tåget parkerar rätt. Sen vovvar jag iväg tåget. Bra, va!
    Doris

    SvaraRadera
  4. Jättebra:)! Duktig du är Doris!

    SvaraRadera