söndag 22 maj 2011

Idag fyller jag 16 v !

Vilken fantastisk vovve jag är säger matte:)
Det är en ren fröjd att ha med mig i skog och mark på promenad.
Jag tassar med så fint säger hon!

Här kommer lite bilder från min helg!

/Tassilitass från Russlan

Vadå bada? Måste jag?

Blöt om tassarna och jag kommer inte uuuuuupp!!

Så där ja, bättre utsikt.

Härligt med kvällsol på bryggan...

Man kan springa och busa mycket på en stor brygga:)!

Har du tagit fram den där kameran igen...?
Full med bus:)

Mysstund

Jag fick en ny leksak av matte & husse...en räv:)

Okej, en sista pose.

Sen ska jag vila middag!
Kvällspromenad i fredags till vår udde.

Mariah och kelpien Redo
Stort grattis till Mariah och Redo!! Wihoooo:)

Vår granne Mariah hjälper matte med hur jag ska tränas.
Och nu har Mariah gjort något helt unikt!
Det stod i Enköpingstidningen att Mariah och Redo vann spårhundsgruppen mot 17 st mycket bra konkurrenter och fick sitt tredje brukscertifikat! Det innebar att Redo tilldelades den åtråvärda titeln Svensk Bruksprovschampion! I och med detta är Redo trefaldig Champion, vilket är en unik merit i hundvärlden!

                                    

7 kommentarer:

  1. Mattesäger att du är så söt så man skulle kunna äta upp dig. Tror hon menade det som beröm, men se upp,,,,,
    Tasstass
    Doris Day

    SvaraRadera
  2. Grattis från Urmatten! Tänk att det var bara 16 v sen jag plockade ut dig mitt i natten. Så stor och fin och duktig... Och söööt!

    SvaraRadera
  3. Ojojoj....nu kan jag kräva extra mycket godis av matte då, eftersom ni tycker jag är så söt:)

    Ja tiden går så fort säger matte. Jag har blivit väldigt mycket större sista veckorna. Hon undrar hur stor jag kommer bli? Hur mycket väger min mamma? Och hur mycket väger min halvsyster Doris? Det är sånt matte funderar på. Husse har redan bestämt att jag inte ska bli större. Han tycker ca 4 kg är perfekt!:)

    SvaraRadera
  4. Ha, den huss får nog börja styrketräna. För jag, din halvsyster väger 7 kg och det gör min mamma oxå - jag har kollat. Men du har ju en annan mamma. Men man kan väga 7 kg utan att vara tjock, så det så. Väx på och må bra
    Doris

    SvaraRadera
  5. Matte skriver som en kratta...Din husse ska det förstås stå. Jag får väl skicka henne på skrivarhurs...

    SvaraRadera
  6. 7.4 väger jag - kan ändras nu när kastrering är bokad tills imorgon ;(
    Tasstass på dig Russlan

    SvaraRadera
  7. 7 kg!!! Wow, jag får äta på här då en stund till:)

    SvaraRadera