tisdag 24 maj 2011

Jag ska på utställning:)!!!

Jag måste bara berätta att min matte anmält mig till min första utställning!
Den 12 juni i Eskilstuna.
Matte förstår inte så mycket och inte jag heller.
Men hon verkar vara glad och lite nervös.

Tack och lov har matte en bästa kompis sen högstadiet, som har en jättefin Jack Russell kennel som heter Kennel Quais . Tack snälla Emelie för alla goa råd till matte! Hon verkar lite lugnare nu:)

Första juni ska jag till hundfrisören. Jag undrar vad det betyder...?

/Tassilitass från Russlan

....får man behålla skägget?



6 kommentarer:

  1. Hej,Inför min första utställning fick jag gå till frisören! Han ryckte bort nästan allt mitt hår!Det var inte kul,,men han sa till matte att jag var "duktig" Vi var på Ekerö med Jack Klubben Det var kul att springa runt och visa upp sig.
    Kom på 5e plats fick en rosett.De gillade inte min päls riktigt. Lycka till! Du är skitsnygg.
    Hälsningar från Sally.

    SvaraRadera
  2. Åh tack Sally! Mä, va vad det för fel på din päls?? Du som är så fin! Men femte plats är väldigt fint:)
    Vi får väl se hur jag ser ut efter besöket hos frisören;)

    Tassilitass på dig Sally:)

    SvaraRadera
  3. Oj så roligt. Det kommer säkert att gå jättebra, det säger min storebror Dickens som varit på så många utställningar att hon kan kalla sig både svensk och norsk champion.
    Men det där besöket hos frissan är förstås mindre kul. Din matte säger säkert till att frissan inte drar av för mycket päls för egentligen ska man få det fixat en hel månad innan utställningen. Då hinner pälsen bli toppenfin, men det gäller nog inte valpar som inte varit med i livet så länge.
    Du vinner säkert en rosett till matte och kanske lite godis till dig själv
    Både Dickens och jag ska hålla alla fyra tassarna för dig.
    Tisselitasstass
    Doris

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Doris! Jo mattes kompis Emelie sa också en månad innan. Men nu lyckades matte få en plats idag även om anmälan egentligen var stängd...Så hon kommer säga till frisören att det ska vara en rejäl putsning och inte trimma för mycket:)
    Tassilitass syster!

    SvaraRadera
  5. Å va kul! Du kommer att slå knock på alla andra vovvar :)
    Längtar tills vi får se bild på dig med alla rosetter samt höra hur du och matte upplevde det!

    Tasstass

    SvaraRadera
  6. Matte hälsar att hon börjat visualisera fina rosetter! Jag vet bara att godis är gott:)

    SvaraRadera