torsdag 21 april 2011

GLAD PÅSK!

Matte hade tänkt att sätta mig i ett fint påskägg med gul rosett runt halsen eller liknande. Men det är inte riktigt min stil den här veckan att sitta still. Matte har nu försökt i 1 1/2 h att göra sig lite påskfin och pyssla inför helgen....Hon har försökt måla sina fotklor i nån röd färg! Hon måste vara galen, är det att bli snygg eller? Men så smorde hon in hela kroppen med lotion och då tyckte jag att det var dags att sluta gnaga på fötterna och glatt slicka hela mattes ben istället:)

Istället för att ge er en bild av mig vackert ihop krupen i ett löjligt påskägg ska jag visa hur jag kryper tätt ihop med husse istället när det är sovdags:)

Jag får se när matte kan hjälpa mig att skriva nästa inlägg, hon säger att det kommer vara fullt upp med att fira den konstiga påsken. Men väluppfostrad som jag är önskar jag alla busrusslar med mattar och hussar en riktigt solig och GLAD PÅSK!

/Tassilitass från Russlan



När husse börjar snarka brukar jag flytta över till mattes kudde istället:)

2 kommentarer:

  1. Glad påsk på dig också kära syster.
    Jag är också helt såld på lotion och sånt som matte kletar på sig. Jag slickar i mig, men när hon haft på något som heter brun utan sol blir hon inte glad om jag slickar. Hon säger att hon inte vill se ut som en zebra.
    Hur som helst , be matte om en äggula nu i påsk. Det är bra för pälsen. Men vitan är skadlig för små vovvar, tänk på det.
    Många påskpussar får du helt säkert..Pussa tillbaka, ofta och mycket, det brukar löna sig!
    Tasstass på dig. Doris Day

    SvaraRadera
  2. Hoppas du haft en fantastisk påsk syster:)
    Jag gav många, många pussar och fick jättemycket godis i påsk!

    Hälsa matte din att nu kommer snart nästa värmebölja och sol, så då behöver hon inte använda den där brunutansolgrejen utan kan sola ute...och då får du vanlig lotion att gotta på:)

    SvaraRadera