måndag 18 april 2011

Lite bilder från helgen:)

Rackarns så bra jag haft det i helgen!
Sol, sol, sol och värme....mycket mys och sånt i trädgården och i skogen:)

Jag och matte har varit hos vår granne Maria som är vår instruktör. Vi var där både på fredagskvällen och på lördagseftermiddagen och matte lärde sig jättemycket!

Maria är någon som matte har enormt mycket respekt för eftersom hon alltid har haft väldigt trevliga och uppmärksamma hundar, som hon tävlat lydnad med. Maria berättade vilken väg matte ska välja i min uppfostran, visade hur man klickar in hundar och klippte även mina klor lite bättre än vad matte lyckats med. Men, bäst av allt, jag har fått busa med hundar!:) Maria jobbar på veterinärkliniken i Enköping, så hon om någon vet väl vad hon säger när hon sa att hennes hundar är friska. Det var jätteviktigt för mig att få den sociala träningen med andra hundar även om jag ej fått min sista vaccination som ger fullgott skydd nånstans när jag är 15 v. gammal. I stan kommer jag fortfarande vara väldigt försiktig, speciellt eftersom de i parken säger att det gått kennelhosta på Kungsholmen:( I alla fall så var det väldigt lärorikt och härligt att få busa med glada och snälla hundar:) Tack Maria:) 

Helgen har också bestått av olika frestelser....humlor, fjärilar och framför allt farfars sättpotatisar han hade hemma hos sig på köksgolvet;) Dom såg jättegoda ut!

Söndagskvällen avslutatdes med en dusch och schampo...tvi så orättvist. Jag såg ju ut som en dränkt katt! Men jag fick rusa av mig i solnedgången i den fantastiska slänten vi har med torrt, högt gräs. Fungerar utmärkt som handduk kan jag berätta!

/Tass tass från Russlan


 Som vanligt busade jag med skor! Matte säger ajabaja....

I hallen tyckte jag det var skönt att ha mattes ryggsäck som huvudkudde:)
 Nyduschad ser jag inte lika fluffig ut....
 Men efter några språng och glidningar i grässlänten hemma blir man torrare!


Jag fick med mig min "tillåtna" toffel också...:)


Solnedgång och måsarna skriker nere vid viken. Matte säger att något som heter våren är här:)

2 kommentarer:

  1. Jag blir så glad när jag ser att du har det bra. Jääätttebra. Och så duktig du är. Håller med om att bad med schampo är ett otyg. Fick själv pröva på det i söndags. Tvi.
    Tasstass
    Storasyster Doris Day

    SvaraRadera
  2. Wiiiiiiiie jag är verkligen ett duktigt busfrö säger matte:)

    Tass på dig fina Doris Day!/Russlan

    SvaraRadera