torsdag 14 april 2011

Var kommer all energi ifrån?!

Ta er en ordentlig titt på bilden nedanför, det är den enda ni får idag. För jag vilar INTE i onödan. Idag har jag liksom inte fastnat på någon bild.

Matte tycker att jag är rätt jobbig nu....
Idag har det varit en helomvändning på mycket. Idag har det inte räckt med att gnaga på mattes hälsenor och händer med krokodiltänderna. Nej, idag har vi upptäckt att stolsben, skåp och t o m en vägg varit fantastiskt tacksamma att gnaga på. Wihooooo:)

Och på promenad har jag ju varit så duktig på att springa till matte tidigare. Där får man godis, bus och kärlek. Men idag har jag fullkomligt struntat i henne och hennes belöningar. Jag springer halvvägs tillbaka och sen vänder jag och gör något annat! Matte är helt enkelt inte tillräckligt rolig:(
Matte hoppas att vi kan få hjälp av vår instruktör Maria i helgen, så hon kan lära matte hur hon ska bete sig på ett bättre sätt. Största problemet matte har är när jag kutar iväg. Vad ska hon göra då för att påkalla min uppmärksamhet? Jag har ju inget stopp/stanna kommando ännu som fungerar.....

Vi får se om matte har något godare godis imorgon eller roligare belöningar som gör att jag håller mig på alerten:)

/Tass tass från Russlan

PS! Matte undrar om andra mattar och hussar kan berätta när denna mani jag har brukar gå över vad gäller att bita i hennes händer och fötter? När husse kommer hem är jag rätt snäll....mest matte som är intressant att "gnaga" på även om hon försöker avleda med goda ben eller roliga leksaker. Ignorerar hon mig och går därifrån springer jag efter och attackerar hälsenan;) Det var så länge sen matte hade en valp så hon har glömt hur den här tiden var liksom....


2 kommentarer:

  1. Hej Russlan,
    Du får bara gnaga lite, lite och väldigt löst på din älskade matte.
    Jag var precis likadan och kallades en kort period för Pirayan av min människoflock. Jag brukade också bita i byxbenen (ibland får jag fnatt och gör det än idag) det är ett bra sätt att få uppmärksamhet. Matte köpte en blomspruta som hon använde när jag bet för mycket i händer och hälsenor. Väldigt effektivt med den blöta duschen på nosen, men jag gav mig aldrig på möbler och väggar.
    Svansvift från mamma Teddy :)

    SvaraRadera
  2. Hej, hej
    Be din matte att köpa ett rejält tuggben som hon han ge dig när du börjar attakera möblerna. Det kan funka. Själv hade jag dille på mattor...
    Och visst är det kul att busa och springa bort, bort. Men om matte gömmer sig eller går åt andra hållet...ja, då kommer du nog. Se bara till att pröva på ett "ofarligt" ställe.
    Tasstass
    Doris

    SvaraRadera