tisdag 19 april 2011

Övning ger färdighet

Hej hoppas alla mår bra i solen:)
Den skiner och så gör även matte, hon säger att det är påsklov snart!

Idag har jag övat på två saker som Maria förklarade för matte i helgen.

1. Belöning/beröm
2. Bli inklickad

Jag har inte riktigt blivit så där jäääätteglad utomhus när matte väntat med en godisbit i handen eller en leksak. Jag har förstått att det är bra att komma tillbaka till matte...men hur rolig är hon egentligen?
Därför har Maria visat hur kul matte ska vara, att det ska vara en verklig belöning när man varit duktig.

Så nu hittar ni en tokig människa som slänger sig ner på gräsmattorna i Stockholms stad pipig glad röst och rullar runt med en söt vovve (det är jag) och busar och brottas som bara den:) Och nu blir jag faktiskt helt hysteriskt glad!

Inklickningen har fungerat bra. Jag har förstått att "klicket" snabbt efterföljs utav något riktigt gott och att jag gjorde något bra i samma ögonblick som jag hörde att det klickade. I förlängningen kommer matte jobba på att kunna använda klickern till något som kallas "skvallra". Men det berättar jag mer om i framtiden när matte förklarat vad det egentligen betyder.

Annars så tycker jag att dagen varit riktigt bra. Jag har faktiskt pratat väldigt mycket och också testat att skälla flera ggr i rad. Matte tycker jag låter som en riktig bjäbbhund....;)

Idag säger matte att jag ska visa några bilder hemmifrån, så ni vet hur bra jag har det. Jag bor på någonting som heter "Ön" och vi har världens finaste brygga att vara på i solnedgången! Matte vill gärna påpeka också att Adirondackstolen har hon byggt alldeles själv! Så den känns extra mysig & speciell att sitta i.
Och husse vill nog gärna ha sagt att han designat, pålat och byggt bryggan själv;)

/Tass tass från Russlan


 Gamla ångbåtsbryggan några minuter ifrån oss....



 Vår brygga i solnedgången en varm augustikväll.....

Matte längtar efter långa sommardagar och kvällar nere på stranden med bastubad och grillmiddag:)


Och här är jag! Jag tror också att jag längtar efter sommaren och lära mig någonting som heter simma:)

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder, men inget slår en mjuk liten valpmage!
    Kram
    Edna

    SvaraRadera
  2. Matte säger att just min valpmage är den lenaste och gosigaste som finns att pussa:)

    Tass på dig urmatte:)

    SvaraRadera