söndag 3 april 2011

Idag fyller jag 9 v! Bus hela helgen har det varit:)



Oj vad mycket jag har busat i helgen! Och så har jag sovit mycket också såklart.
Matte säger att jag gjort så duktiga framsteg när det gäller "sitt", så idag fick jag börja öva på "stanna" kvar när hon släppte en godis framför mig på golvet. Det tog några gånger innan jag förstod. Kanske har jag inte riktigt förstått egentligen, om jag tänker efter....men man blir bra på det man tränar!

I lördagskväll sa jag mitt första "voff"! Jag lekte med en handduk på golvet och plötsligt sa jag voff. Jag blev så paff att jag genast släppte handduken och fick fundera en stund innan jag busade vidare:)

Här följer lite bilder och filmer från min helg:)

Tass tass från Russlan


 På lördagen var vi ute på upptäcktsfärd på udden hemma och det fanns massor att nosa på!





Tennisboll är roligt!


Farfar är rolig! Full fart:)


På kvällen tog jag mig en tupplur i köket....


Sen busade jag med farfars toffel!



Här är jag efter första promenaden på min 9-veckorsdag. Skönt att sova lunch...



Jag fick sova vidare på golvet så matte kunde läsa en bok om hur valpar ska bli tjänstvilliga hundar..


-Häng på matte så tar vi en promenad igen, sa jag.


Då hände något oväntat! Det kom stora blöta droppar ifrån himlen. Läskigt. Min svans visar tydligt att regn inte var något jag gillade:(




Jag vågade mig i alla fall ut i kohagen för att busa med kotte innan jag kände mig lite dungsur och ville hem....











Matte försökte torka mig med en varm handduk men jag tyckte det var roligare att busa lite igen. Sen vart jag helt plötsligt jättetrött igen och somnade fort.


Ja, det var väl min helg det. Busa, äta, gosa och sova. En mycket bra helg om jag får säga det själv:)

Vi hörs snart igen!

5 kommentarer:

  1. Hej Russlan.
    Du har rätt i att bli torkad med varm handduk inte är något vidare. Mycket bättre då att spöringa sig torr och fin. Inte alltid så uppskattat av de tvåbenta, jag vet, men försök. Och tänk på att du har ett riktigt fint hundliv.
    Tasstass
    Stora /halv/syster Doris Day

    SvaraRadera
  2. Tasstass syster Doris:)

    SvaraRadera
  3. Å så söt du är... och busig! Skulle vara super trevligt att busa med dig, men det är ju lite långt ;-(
    Vi får cyber busa :-)

    SvaraRadera
  4. Jaaaaa:)! Jag älskar att busa! Rufus var är långt borta? Norrland?:)
    Tass tass

    SvaraRadera
  5. Japp - Norrland!
    Jag bor 2 mil norr om Sundsvall... Så det är 40 mil ;-(
    Tass tass på dig

    PS... min matte tycker att din matte tar väldigt fina kort... DS

    SvaraRadera