tisdag 26 april 2011

I söndags fyllde jag 12 v!

Vilken härlig påskhelg! Jag har fått extra mycket godis:)

På påskafton samlades släkten för påskfirande på Ön och jag fick busa med Penny och Vide. Jag var jätteförsiktig med barnen sa matte. Vide som snart är 2 år ropade - Ussla! Ussla! Då kom jag tillbaka för att busa lite mer.

Jag har också "käkat" upp ett utav farfars tulpanland. Det var väldigt fina tulpaner. Men jag tyckte att det var onödigt att blommorna satt kvar på stjälkarna, så jag knipsade av varenda en. Farfar har också uttryckt sig väldigt vackert om mig, att jag är en riktig finsmakare eftersom jag knipsat av topparna på sparrisarna som kommit upp. Farfar hoppas att de var riktigt goda. Han väntat i ett par år på att få skörda de första...Matte får väl köpa ett par knippen och sticka ner i landet för att gottgöra mina upptåg;)

Promenaderna har varit soliga och fina på Ön i skog och längs vattnet. Jag vågar dricka lite vatten vid strandkanten. Men gräva i sanden en bit upp, så gropen fylls med vatten är roligare än plaska i vattnet. På lördagen sprang jag ut på några stenar och ramlade i:( Hu vad blöt jag blev!

I söndags rev dom ut köket hos farfar och började sätta in ett nytt. Eller nästan nytt. Så matte stod nästan hela måndagen i trädgården och skurade de nya skåpen och luckorna. Jag tyckte det var roligt att hjälpa till genom att hålla i skursvampen och trasan samtidigt som matte, så arbetet tog tydligen dubbelt så lång tid....ibland somnade jag en stund och kom på att det var ganska skönt att bara ha det mysigt i solen.

Idag fick jag min 12 veckors vaccination, vilket passade matte bra eftersom hon vart magsjuk sen igår kväll. Då kunde vi mysa i soffan ordentligt eftersom jag blev lite slö. Men nu är det full fart igen!

Vill passa på att tacka morfar & mormor som passade mig så fint några timmar i söndags när vi hämtade det nya köket åt farfar! Det gjorde ni bra:)

/Tassilitass från "Ussla"

Jag ligger gärna i soffan och myser när jag lekt färdigt en omgång ute:)



Matte hon skurade och skurade...jag blev utmattad av att hjälpa till..




När det blev för mycket sol lade jag mig i skuggan.

Farstutrappen i solnedgång är bästa platsen att hålla koll på människor som springer ut och in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar